Jesienią 2009 roku Heineken przygotował dla futbolowych fanów we Włoszech dość niezwykłą niespodziankę. Zbliżał się jeden z najważniejszych meczów sezonu Real Madryt vs. AC Milan, gdy wynajęta na potrzeby tej akcji grupa osób zaczęła zastawiać pułapkę na piłkarskich kibiców AC Milan. Dziewczyny namawiały swoich chłopaków, profesorowie kazali swoim studentom, a szefowie niedwuznacznie sugerowali swoim podwładnym, że w dniu meczu powinni się udać na koncert muzyki klasycznej do filharmonii...
21 października aż 1136 ofiar tego perfidnego spisku z bólem serca zrezygnowało z oglądania meczu ukochanej drużyny i wybrało się do filharmonii na koncert...
Po 15 minutach nudnego występu kwartetu smyczkowego kibice z radością odkryli, że zostali wrobieni. Na wielkim ekranie zobaczyli znany im dobrze slogan Heinekena: Are you still with us? A zaraz potem rozpoczęła się transmisja meczu. To niezwykłe wydarzenie, nazywane Scherzo Auditorium, uzyskało spore publiczność, ponieważ było transmitowane na żywo przez stację Sky Sports. Następnego dnia wiadoność o zasadzce Heinekena obiegł wszystkie serwisy informacyjne we Włoszech, co zapewniło dotarcie do ponad 10 milionów osób. To doskonale obrazuje mechanizm, gdzie niewielka akcja, której oryginalny cel to około 1000 osób, dzięki atrakcyjnej dla mediów oprawie i pomyśle zyskuje niebywały wprost zasięg bez dodatkowych kosztów.
Akcja ta jest również niezwykle spójna z rozpoczętą kilka miesięcy wcześniej we Włoszech kampanią telewizyjną prowadzoną pod hasłem Made to Entertain, gdzie piwo Heineken pozycjonowane jest jako marka towarzysząca kibicom podczas największych sportowych emocji.
Wszystko możecie obejrzeć na załączonym filmiku
Marcin Klupa
Politologia I rok Ostrów Wielkopolski
czwartek, 1 kwietnia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz