piątek, 26 marca 2010

Korespondencja ze Słowenii


Dzisiejszy wpis nie będzie analizą sytuacji politycznej, ale bardziej anegdotą z działu "Stosunki polsko-słoweńskie"

Otóż.. Wydział Nauk Społecznych, na który mam przyjemność uczęszczać będąc w Słowenii na wymianie Erasmus, umiejscowiony jest niedaleko słoweńskiego Ministerstwa Obrony. Jakież było moje zdumienie kiedy pewnego razu zobaczyłem na maszcie umiejscowiony przed tym budynkiem dumnie powiewającą polską flagę! Flaga majestatycznie łomotała na wietrze (vide zdjęcie) w tle słoweński generał-poeta Rudolf Maister zadumany patrzył w dal (na marginesie nie wiem czemu tak przedstawili tego generała, nasz Pepi przed Belwederem to przynajmniej jakoś wygląda, ale może ja się po prostu nie znam?) Duma wypełniła moje serce, ale mój rozum (wykształcony po specjalności dyplomacja i stosunki konsularne) podpowiedział mi, że bez powodu flaga nie zostałaby wywieszona i musi trwać wizyta polskiego oficjela!
Niestety ani słoweńska strona internetowa Ministerstwa Obrony, ani strzegący budynku żandarm nie potrafili udzielić mi żadnych bliższych informacji! Może to były dane poufne?? Choć nie sądzę, gdyż na stronie Ministerstwa znalazła się informacja o wizycie delegacji na skokach w Planicy, a przecież to mógłby być wymarzony cel dla terrorystów, czyż nie?
Na szczęście z pomocą przyszła mi polska strona MON!! Dowiedziałem się z niej, że
Szef Sztabu Generalnego WP gen. Franciszek Gągor przebywał w dniach 18 - 20 marca br. z oficjalną wizytą w Republice Słowenii.

Również odpowiedź znalazło nurtujące mnie pytanie czemu ma służyć nawiązywanie kontaktów z tak odległym od Polski mocarstwem Perspektywicznym kierunkiem dalszej współpracy sił zbrojnych obydwu państw jest z pewnością fakt użytkowania tego samego kołowego transportera produkowanego na licencji firmy Patria.


Także to tyle korespondencji ze Słowenii! W razie rozwoju wypadków będę przekazywał wiadomości na bieżąco:)

http://sl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Maister
http://mon.gov.pl/pl/artykul/8904

Piotr Skoczylas
Stosunki międzynarodowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz